Blogs

Abercrombie and Fitch online shop

Abercrombie & Fitch werd al in 1892 opgericht en kijkt daarmee terug op een enorme historie. Het merk is opgericht door David Abercrombie en Ezra Fitch en wordt tegenwoordig geleid door Mike Jeffries. Het kledingmerk is afkomstig uit Ohio in Amerika en heeft wereldwijd inmiddels 6.900 werknemers in dienst (75.000 wanneer ook winkelverkopers worden meegerekend), waarmee het een van de grote kledingmerken is. De vijf merken die men voert zijn:

  • Abercrombie & Fitch
  • Abercrombie Kids
  • Hollister Co.
  • RUEHL 925
  • Gilly Hicks

Verkoper van buitenkleding en excursieproducten

Abercrombie & Fitch online is ooit begonnen als een verkoper van buitenkleding en excursieproducten en slaagde daar op een uitstekende manier in. Men had veel succes en een aantal prachtige jaren volgde. Eind jaren ’60 kwam het bedrijf echter in de financiële problemen terecht, waardoor het er even op leek dat het bedrijf ten onder zou gaan. Limited Brands bracht echter een bod uit en kocht het bedrijf. Limited Brands staat ook wel bekend om het lingeriemerk Victoria’s Secret, het vlaggenschip van de investeerder. Men zette Abercrombie & Fitch online shop als een lifestyle-merk in de markt en heeft het bedrijf op die manier nieuw leven in weten te blazen.

Winkels over heel de wereld

Inmiddels heeft Abercrombie & Fitch online shop meer dan 339 winkels over heel de wereld, al zijn het vooral Amerika en Europa waar men zich op concentreert. Er is een winkel in Japan, maar het zijn de Europese steden die naast Amerika de meeste aandacht krijgen. De winkels zijn onder andere terug te vinden in Londen, Parijs, Milaan, Brussel en Amsterdam, waardoor men heel duidelijk voor de toplocaties kiest. Het Europese hoofdkwartier van Abercrombie and Fitch online bevindt zich in Milaan, waarmee men heeft gekozen voor een stad waar de mode een heel belangrijke rol speelt. Meer informatie over de Abercrombie & Fitch kleding kun je ook vinden op de pagina van Abercrombie & Fitch kleding. Hier vindt je meer informatie over de betekenis van de kleding, het merk en meer.

Kleding en merken van Abercrombie & Fitch

De kleding en merken (Abercrombie & Fitch, Abercrombie Kids, Hollister Co., RUEHL 925 en Gilly Hicks) spreken vooral de jongere consument aan. Het zijn met name de populaire jongens en meisjes op de middelbare school die veel gezien worden met het merk. Dat heeft vooral te maken met de relatief hoge prijs van de kleding, al speelt het image aan de andere kant natuurlijk ook een belangrijke rol. Abercrombie & Fitch maakt verschillende soorten kledingstukken en biedt consumenten op die manier de mogelijkheid om zich een complete stijl aan te meten.

Abercrombie & Fitch is een belevenis

Het unieke van de kleding en de merken van Abercrombie & Fitch online shop  is dat het als het ware een belevenis om de kleding te dragen of in relatie te staan tot het merk. Bij de introductie van het merk in Amsterdam werd er een enorme rij mannen met ontblote bovenlijven voor de deur gezet en liepen er vinden bijna perfecte vrouwen rond. Het is de belevenis die er voor jongeren voor zorgt dat men zich aangetrokken voelt tot dit merk. Uiteraard komt dat ook tot uiting in de manier waarop men de winkels van Abercrombie & Fitch inricht en de muziek die er gedraaid wordt.

Nauwelijks reclame voor de kleding

Het unieke van de merken van Abercrombie & Fitch is dat er nauwelijks reclame voor wordt gemaakt, terwijl men aan de andere kant toch een heel sterk imago op heeft weten te bouwen. Zonder dat men zich waagt aan dure televisiereclames of billboards in bushokjes weet de gemiddelde consument als geen ander wat men dient te verwachten van het merk. Abercrombie & Fitch heeft een sterke naam op weten te bouwen en staat bekend om de stoere stijl die het uitdraagt, in combinatie met de uitstekende kwaliteit van de materialen die men gebruikt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *